Saturday 21 November 2015

Jiran BALING NASI LEMAK!!! Jiran PALING WIN!!!



Tengah sidai kain di waktu pagi, Tiba ternampak sesuatu di atas rumput... apahal sampah bersepah merata tempat nih!!! Ada anjing ker masuk rumah selongkar sampah... tidak pun kucing ker... Tapi pelik, nasi lemak tu macam orang baling.... aku pun apa lagi, jerit kat bibik... Kakkkkkkkk...... napa ada nasi lemak kat luar! Kami yang sebentar tadi dah penat menyiang ikan dan ayam selepas aku balik dari membeli barang dapur di pasar... penat tidak hilang lagi, ada pulak nasi lemak bertabur kat halaman rumah belakang... 3 bungkus pulak tuh!!!!

Bibik pun cakap, "Dia sakit otak"... Aku pun tekejut... Hah sakit otak??? Barah otak kah??? Hahahhaha... Rupanya jiran belakang rumah memang perangai dia macam tu... Sebelum ni, pernah baling kerusi... Tak apalah... janji kamu jangan balik najis kamu sudah lah... Kalau sudah sampai tahap baling najis... hurm... aku suruh orang Hospital Otak datang amik ko kat rumah....

Ko beli nasi lemak pagi-pagi semata nak baling kat rumah aku? Buat apakah? Tak apa lah.... bersihkan sahaja... Bila aku berfikiran positif.. "Mungkin dia nak bagi, tapi duk bagi salam tak ada orang jawab, alamatnyer,... dia baling je lar nasi lemak tuh..." Itu fikir positif & agak sedikit negatif... hahahhahah!!!


No comments:

Post a Comment